Arkiv för maj, 2009

Tartu GP & Rattaralli

söndag 31 maj, 2009 kl. 22:26

Sitter på färjan hem från Estland och surfar på gratis wifi med mobilen. Gårdagen blev en besvikelse. Var sliten sen fredagen och fick ont i ryggen tidigt. Tappade motivation och stridslust efter det och hamnade sedemera i gruppetton. Tänkte bryta men tog mitt förnuft till fånga och passade på att träna lite då jag hade [...]

Tallin-Tartu GP

fredag 29 maj, 2009 kl. 20:42

Blev en varm dag i sadeln idag. Tyckte jag hade skitben från start och blev syrafylld direkt jag tog vind. Satt därför och försökte gömma mig så mycket som möjligt i början. Efter ca 6 mil såg jag att det gick en större grupp som jag stötte ikapp på egen hand vilket kostade väldigt mycket [...]

Estland

torsdag 28 maj, 2009 kl. 19:51

Jag är i Estland nu där det vankas tävlingar i dagarna tre. I morgon Tallin-Tartu GP, 18 mil i stort sett raka spåret mellan Tallin och Tartu, på lördag Tartu GP, 19 mil inne i Tartu och på söndag kör vi gran fondot Rattarally. Vi är tre man från laget här, jag själv, Halvar och Stillfors, och vi kör tävlingarna tillsammans med [...]

Karin & Henning

lördag 23 maj, 2009 kl. 20:49

Det var ett fint bröllop. Vet inte om det är jag som blivit blödig på äldre dagar eller om prästens ord i kyrkan och alla talares framföranden till brudparet var ovanligt vackra. De gjorde mig glad och rörd i alla fall. Maten var god, vinet likaså och sällskapet trevligt så det var en lyckad dag och [...]

Storfrämmande

fredag 22 maj, 2009 kl. 11:11

Skulle möta upp Frykberg vid klubben strax efter kl 8 i morse. Han hade överraskande sällskap av två bekanta ansikten: Robban Vacchi och Magnus Maximus. Så vi slog följe med dem och fick två soliga timmar i sadeln och ett snabbt kaffestopp på Torsångs Café. Trevligt värre! Nu väntar lite blodpuddingspytt innan det är dags att knyta slipsen inför Karin [...]

Benproblem

torsdag 21 maj, 2009 kl. 17:34

Så var det dags igen. Lårkramper. Hade lite ryckningar i baksida lår i tisdags på jobbet men tänkte inte så mycket på det. Gjorde dock ont när jag cyklade hem på eftermiddagen så jag tog en till vilodag. Igår var det sen tänkt att jag skulle köra rekordmilen i Torsång men jag hann bara fem [...]

Snart ledig

onsdag 20 maj, 2009 kl. 07:10

Har en halv dag kvar bara innan det är dags för lite ledighet tosdag till söndag. Det behöver jag verkligen nu. Har haft det hektiskt på jobbet en period och det påverkar mig i negativ riktning i det långa loppet. Ska försöka utnyttja  ledigheten till att få riktigt bra träningspass och givetvis få så mycket tid [...]

Dåliga ursäkter…

måndag 18 maj, 2009 kl. 21:04

..är något jag har lite svårt för. Dementerar därmed att min punktering på gårdagens Kinnekullelopp förhindrade mig från att slåss om fina placeringar som det kanske verkade i föregående inlägg. Det gjorde den inte, jag var helt enkelt för dålig. Benen sved från start och jag förstår inte varför. En dålig dag helt enkelt, men jag [...]

Punka på Kinnekulle

söndag 17 maj, 2009 kl. 18:45

Skit. Jag punkade på toppen av backen tredje varvet. Fick ett nytt hjul av en cc-junior och slet mig ikapp klungan lagomt för att flyga av i backen nästa varv. Körde ett varv till och bröt sen. Jäkligt besviken nu. Patrik gjorde det dock bra och blev trea efter Lucas Persson och Andreas Lindén.

Förvirrat i Götene GP

lördag 16 maj, 2009 kl. 20:03

Det blev inget bra idag i avslutningen av Götene GP och jag ska försöka beskriva förloppet.  Tävlingen inleddes med 25st poängtävlingsvarv där de tre första varje varv knep poäng. Därefter summerades poängen och de 10 cyklister med flest poäng gjorde sen upp i en elimineringstävlingsfinal där siste man varje varv plockades av banan. Både jag och Stenberg lyckades [...]